Asoskliniken © 2017

Uppdaterad den 21 oktober

Behandlingar & priser

Akupressur är metoden där jag med enkla fingertryck försiktigt medvetandegör, stärker, läker och ger en djup behaglig avslappning i hela kroppen. Akupressur bygger på samma grunder som akupunkturen och är ett bra alternativ vid stickrädsla.

Akupunktur är en behandlingsmetod där man sätter nålar i akupunkturpunkter. Akupunktur används mot smärtor samt vid vissa sjukdomstillstånd och är då kompletterande behandling till den traditionella sjukvården. Varje akupunkturpunkt har sin speciella funktion. Olika kombinationer av punkter väljs vid olika besvär.

Akupunktur -öron enl. dr Nogleir används som egen behandlingsform eller som komplement till annan behandling. Passar både vid kroniska och akuta tillstånd samt är ett effektivt hjälpmedel vid avvänjningsproblem som tex. rökning och viktminskning.

Blodanalys är ett sätt att mäta de fria radikalerna i de röda blodkropparna. Fria radikaler är nödvändiga för kroppen, men för mycket av dessa kan leda till cellskador och sjukdom. Med ett enkelt stick i fingret tar man ett blodprov och utifrån det kan man stärka kroppen med antioxidanter för att motverka de fria radikalernas verkningar.

Födoämnesintolerans test mäter IgG-antikroppar genom blodprov-analys. Utifrån resultatet kan man identifiera mat som utlöser matintoleransen och därefter få hjälp med kostråd för att kroppen ska kunna återhämta sig. Matintolerans kan visa sig genom irriterad/nervös tarm, eksem mm.

Anmo klassisk kinesisk massage är en avslappnande massage enligt kinesiska metoder.

Tuinamassage är en medicinsk massageform som används till att behandla problem i rygg och rörelseapparaten. Metoden används även till idrotts- och arbetsskador, olika smärttillstånd, trötthet och utmattning, svagt immunförsvar mm.

Zonterapi används för att återställa kroppens balans, naturliga energi samt stödja kroppens egen förmåga till läkning. I zonterapi arbetar jag med reflexpunkter på fötterna som står i förbindelse med kroppens organ, körtlar och muskler. Genom att stimulera dessa punkter sker en förbättring av blodcirkulationen samt minskar smärta, stress och spänningar i kroppen.

Idrottsskador

Migrän

Huvudvärk

Rök- och drogproblem

Obalanser i inre organ och cirkulationssystemet.

Utmattning

Klimakteriebesvär

PMS

Trötthet

Fibromylargi

Rygg- Nacke- led- och muskelbesvär

ASOS

erbjuder behandlingar för tillstånd som:

Prisexempel:

Behandling: 550:-

Föetag begär offert.

Avbokning ska ske senast kl.07.00 dagen för det bokade besöket, därefter debiteras hela beloppet.

Behandlingen kan innehålla en eller flera behandlingsformer efter behov och önskemål.

En behandling tar vanligtvis 45-60 minuter. Första besöket kan ta något längre tid.